Logo
Benutzer: Gast  Login
Autoren:
Braun, Tina; Oertzen, Timo von 
Dokumenttyp:
Zeitschriftenartikel / Journal Article 
Titel:
Empathy, cognitive functioning, and prosocial behavior in mentored children 
Zeitschrift:
New Directions for Child and Adolescent Development 
Heftnummer:
179, Special issue: Directions 2021 
Jahr:
2021 
Seiten von - bis:
41-57 
Sprache:
Englisch 
Abstract:
Assessing the effect mentors have on their mentees is methodologically challenging: most programs merely provide relatively short mentoring durations (typically in the range of 1 year), age ranges are usually rather small, and examining dyads with anything other than questionnaires has proven to be challenging in the past. Thus, although some excellent causal studies do exist, in general causal research is limited in the field and studies are opened up to social desirability. Using a controlled...    »
 
ISSN:
1534-8687 ; 0195-2269 ; 1520-3247 
Fakultät:
Fakultät für Humanwissenschaften 
Institut:
HUM 7 - Institut für Psychologie 
Professur:
Oertzen, Timo von 
Open Access ja oder nein?:
Ja / Yes 
Art der OA-Lizenz:
CC BY-NC-ND 4.0 
Sonstige Angaben:
Die Veröffentlichung wurde finanziell unterstützt durch die Universität der Bundeswehr München (Publish-and-Read-Vertrag).