Logo
Benutzer: Gast  Login
Autoren:
Xausa, Ilaria 
Dokumenttyp:
Dissertation / Thesis 
Titel:
Verification of Collision Avoidance Systems using Optimal Control and Sensitivity Analysis 
Betreuer:
Gerdts, Matthias, Prof. Dr. 
Gutachter:
Gerdts, Matthias, Prof. Dr.; Bokanowski, Olivier, Prof. Dr. 
Tag der mündlichen Prüfung:
04.06.2015 
Publikationsdatum:
14.12.2015 
Jahr:
2015 
Sprache:
Englisch 
Schlagwörter:
Fahrerassistenzsystem ; Kollisionsschutz ; Optimale Kontrolle ; Sensitivitätsanalyse 
Stichwörter:
Optimal Control, Driver Assistance Systems, Sensitivity Analysis, Reachable Set 
Abstract:
In this thesis an approach to verify existing collision avoidance algorithms is proposed. At first the mathematical definition of a car traffic scenario where a conflict situation may occur is given, referencing the structure of an optimal control problem. By solving the optimal control problem using OCPID-DAE1 software and ROC-HJ software, reference vehicle trajectories and sets of points reached by the reference vehicle, are computed. Moreover the implementation of a sensitivity analysis predi...    »
 
DDC-Notation:
629.272 
Fakultät:
Fakultät für Luft- und Raumfahrttechnik 
Institut:
LRT 1 - Institut für Mathematik und Rechneranwendung 
Professur:
Gerdts, Matthias 
Open Access ja oder nein?:
Ja / Yes