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Autoren:
Morasch, Karl; Bandulet, Martin 
Dokumenttyp:
Sonstiges / Other Publication 
Titel:
Would you like to be a prosumer? Information revelation, personalization and price discrimination in electronic markets 
Reihentitel:
Diskussionsbeiträge, Institut für Volkswirtschaftslehre, Universität der Bundeswehr München 
Bandnummer Reihe:
15,4 
Verlagsort:
Neubiberg 
Verlegende Institution:
Institut für Volkswirtschaftslehre, Universität der Bundeswehr München 
Jahr:
2003 
Seiten (Monografie):
18 
Sprache:
Englisch 
Stichwörter:
Asymmetric information ; Asymmetrische Information ; E-Business ; E-Commerce ; Elektronische Märkte ; Individualismus ; Informationsverhalten ; Konsumentenverhalten ; Lieferanten-Kunden-Beziehung ; Monopol ; Personalisierung; Personalization ; Preisdifferenzierung ; Preisdiskriminierung ; Price discrimination ; Theorie 
Abstract:
Electronic commerce and flexible manufacturing allow personalization of initially standardized products at low cost. Will customers provide the information necessary for personalization? Assuming that a consumer can control the amount of information revealed, we analyze how his decision interacts with the pricing strategy of a monopolist who may abuse the information to obtain a larger share of total surplus. We consider two scenarios, one where consumers have different tastes but identical will...    »
 
Fakultät:
Fakultät für Wirtschafts- und Organisationswissenschaften 
Institut:
WOW 5 - Institut für Ökonomie und Recht der globalen Wirtschaft 
Professur:
Morasch, Karl 
Open Access ja oder nein?:
Ja / Yes