Logo
Benutzer: Gast  Login
Autoren:
Huber, Gerhard 
Dokumenttyp:
Dissertation / Thesis 
Titel:
Optimization of Charging Strategies under the Consideration of Error-Prone Traffic Information 
Betreuer:
Bogenberger, Klaus, Univ.-Prof. Dr.-Ing. 
Gutachter:
Bogenberger, Klaus, Univ.-Prof. Dr.-Ing.; van Lint, Hans, Prof. Dr. Ir.; Taras, Andreas, Univ.-Prof. Dr. techn. 
Tag der mündlichen Prüfung:
02.08.2017 
Publikationsdatum:
04.12.2017 
Jahr:
2017 
Seiten (Monografie):
279 
Sprache:
Englisch 
Schlagwörter:
Elektrofahrzeug ; Kraftfahrer ; Reichweitenangst ; Reichweite ; Optimierung ; Navigationssystem ; Kürzester-Weg-Problem ; Dijkstra-Algorithmus ; Verkehrsaufkommen ; Simulation ; Experiment ; Hochschulschrift 
Stichwörter:
Battery Electric Vehicles; Charging Strategies; Navigation; Routing; Uncertainty 
Abstract:
The main motivation of this thesis is to reduce range anxiety (particularly for long-distance trips) by providing accurate and reliable navigation information to drivers of battery electric vehicles. In this context, a navigation system is not only intended to recommend routes, but also to suggest where the battery electric vehicle should be charged and how much energy should be charged. This kind of information is here denoted as ”charging strategy“. A charging strategy can be understood simila...    »
 
DDC-Notation:
629.20284 
Fakultät:
Fakultät für Bauingenieurwesen und Umweltwissenschaften 
Institut:
BAU 7 - Institut für Verkehrswesen und Raumplanung 
Professur:
Bogenberger, Klaus 
Open Access ja oder nein?:
Ja / Yes