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Authors:
Schröppel, Lina 
Document type:
Dissertation / Thesis 
Title:
Digitalisierung am deutschen Versicherungsmarkt 
Subtitle:
Eischätzung des moderierenden Effekts der Online-Aktivität auf den Zusammenhang von Convenience instrumentalisierenden Attributen und Kundengewinnung im Neugeschäft der Assekuranz 
Advisor:
Hartung, Thomas, Prof. 
Referee:
Hartung, Thomas, Prof.; Praxmarer-Carus, Sandra, Prof. 
Date oral examination:
16.11.2017 
Publication date:
04.12.2017 
Year:
2017 
Language:
Deutsch 
Subject:
Deutschland ; Versicherungsmarkt ; Digitalisierung ; Versicherungsschein ; Online-Marketing ; Convenience-Strategie ; Kundenbindung ; Hochschulschrift 
Keywords:
Digitalisierung; Versicherung; Convenience; moderierender Effekt; Veränderung; Versicherungsmarkt; Assekuranz; Bequemlichkeit; Kundenverhalten 
Abstract:
Nowadays, the term “digitization” no longer only describes the transformation of analog signals into digital ones, but also a development that shapes the overall economy – then often considered as “digitalization”. In order to meet the changing consumer behavior and to keep their competitive position, suppliers of both tangible and intangible goods need to serve their (potential) customers via stationary and digital channels at the same time. The competitive situation and expectations on the dem...    »
 
DDC notation:
368.012 
Department:
Fakultät für Wirtschafts- und Organisationswissenschaften 
Institute:
WOW 1 - Institut für Controlling, Finanz- und Risikomanagement 
Chair:
Hartung, Thomas 
Open Access yes or no?:
Ja / Yes